O sukcesie praktyki stomatologicznej decyduje wiele czynników. Promocja odgrywa w tym kontekście bardzo ważną rolę. Obecnie duża część działań marketingowych przeniosła się do internetu, gdzie większość pacjentów szuka informacji o usługach dentystycznych.
Wybór domeny
W obszarze usług stomatologicznych konkurencja jest dziś ogromna, warto zatem zadbać o widoczność w sieci. Przed przystąpieniem do tworzenia strony internetowej gabinetu należy wymyślić odpowiednią jego nazwę, która jednocześnie będzie internetową domeną. Artykuł https://sofista.com.pl/naming/ wyjaśnia, jaka powinna być dobra nazwa i dlaczego jest ona ważna. Oczywiście należy przygotować kilka wariantów z uwagi na to, że dana domena może być zajęta. W tej kwestii opłaca się zaufać profesjonalistom oferującym kompleksową usługę namingu.
Atrakcyjna strona internetowa
Strona internetowa to wirtualna wizytówka gabinetu stomatologicznego. To miejsce, które odwiedzają potencjalni pacjenci zanim umówią się na wizytę. Na stronie trzeba zatem zamieścić najważniejsze informacje dotyczące praktyki lekarskiej, w tym cennik oraz opis poszczególnych zabiegów wykonywanych w gabinecie. Konieczne jest również podanie danych teleadresowych, przy czym świetnym rozwiązaniem jest mapa pokazująca dokładną lokalizację gabinetu i dojazd do niego. Strona internetowa powinna mieć prostą i przejrzystą szatę graficzną – niemałe znaczenie ma tutaj jakość zdjęć. Oczywiście nie może zabraknąć wartościowych treści tworzonych zgodnie z zasadami SEO. Eksperci z serwisu https://sofista.com.pl/ podkreślają, że bez profesjonalnych działań z zakresu pozycjonowania nie sposób mówić o skutecznej promocji w sieci. W artykule https://sofista.com.pl/link-building/ znajdują się informacje o jednej z metod pozycjonowania, a mianowicie o link buildingu – czyli budowaniu zapleczu linków tekstowych w zewnętrznych serwisach. Działań tych jest rzecz jasna znacznie więcej, a prowadzone być one powinny jednocześnie na paru płaszczyznach, co jest zadaniem dla fachowców w tej dziedzinie.
Media społecznościowe a promocja praktyki stomatologicznej
Konto na Facebooku czy Instagramie jest dzisiaj standardem i każda firma dbająca o swoją renomę ma własne profile na tego typu kanałach. Ich prowadzenie można zlecić stosownym firmom, ale w wielu przypadkach gabinety stomatologiczne zajmują się tym we własnym zakresie (przynajmniej na początku). Poszerzanie zasięgów i pozyskiwanie nowych odbiorców nie jest łatwym zadaniem, jednak można się wspomóc np. reklamami na Facebooku, gdzie istnieje opcja prowadzenia kampanii promocyjnych nawet przy skromniejszym budżecie. Trzeba pamiętać o systematycznym zamieszczaniu wpisów i zdjęć, które będą atrakcyjne dla odbiorców i zachęcą ich do reakcji w postaci polubień, komentarzy oraz udostępnień.
Newsletter – czyli sposób na to, jak mieć stały kontakt z odbiorcami
Newsletter jest sprawdzonym narzędziem marketingowym o wysokiej efektywności. Wysyłkę na skrzynki elektroniczne subskrybentów da się zautomatyzować, ale zawartość newslettera musi być ciekawa.